piątek, 8 maja 2015

ciężko, czy nie ciężko?


zdj:flickr/mosha/Lic CC
(J 15,9-11)
Jezus powiedział do swoich uczniów: Jak Mnie umiłował Ojciec, tak i Ja was umiłowałem. Wytrwajcie w miłości mojej! Jeśli będziecie zachowywać moje przykazania, będziecie trwać w miłości mojej, tak jak Ja zachowałem przykazania Ojca mego i trwam w Jego miłości. To wam powiedziałem, aby radość moja w was była i aby radość wasza była pełna.

Mili Moi...
No wczoraj mój gość zabrany na zakupy, a dziś podróżuje samodzielnie do Nowego Jorku. A ja się łudziłem, że coś napiszę... I wprawdzie napisałem, ale trochę ponad dwie strony... Liczyłem na więcej. Niemniej nawet to cieszy.

Wczoraj mieliśmy gości. Przybył do nas biskup z Boliwii, nasz współbrat, którego ciotka mieszka w naszej parafii i należy do grupy chorych, których co miesiąc odwiedzam. Był akurat w Bostonie, więc zajrzał ją odwiedzić. Posiedział nieco u nas, pogawędziliśmy o misyjnych klimatach, zjadł dobry obiad. Rzadko mamy jakichkolwiek gości, więc to było miłe spotkanie.

Wczoraj zakupiłem bilety na koncert Josha Grobana... Dużo radości. Bo od dawna już marzyło mi się posłuchanie go na żywo... Wszystkie płyty wożę w samochodzie. Niezwykły głos. Wielka energia. Radość śpiewania. Jasność. Myślę, że czeka mnie cudowny wieczór. Ale to dopiero we wrześniu.

A dziś pomyślałem o miłości wyrażającej się w faktach. Bo tylko taka może być prawdziwa. Tak wiele słów o miłości. Tak wiele dobrych intencji. Ale kiedy przychodzi zmierzyć się z faktami, kiedy robi się trudno, kiedy trzeba ponieść jakieś koszta miłości... Wówczas jest znacznie trudniej.

Tymczasem tylko taka miłość jest źródłem radości. Radości, której świat dać nie może. Światowa ulotna, a Boża - wieczna. Radość, która wynika z faktów. A faktami najbardziej podstawowymi są przykazania i moje ich zachowywanie, albo nie. Przejrzystość. Konsekwencja. Jeśli nie ma miłości opartej na przykazaniach, to nie ma jej wcale. Bo to trochę tak, jakbyśmy mówili Bogu - ja wiem lepiej jak Cie kochać, ja wiem lepiej co znaczy miłość... A On wciąż to samo - ja zachowałem przykazania Ojca, wy zachowajcie moje. Wtedy poznacie co to jest prawdziwa miłość. Wtedy doświadczycie radości. I wtedy dopiero będziecie naprawdę wolni...

I pamiętajcie - przykazania Jego nie są ciężkie (1 J 5,3)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz